Rutiner vid reklamation & retur
Har oturen varit framme och din produkt var skadad när den kom fram till dig? Kanske ångrar du ditt köp? Här nedan benar vi ut vad som gäller vår returpolicy, ångerrätt & öppet köp.
Reklamation av en försändelse
Om emballaget/paketet är skadat vid uthämtning eller vid utleverans skall detta reklameras direkt till kassör/speditör. Du får packa upp och använda din produkt för att se att den inte tagit skada (oftast är det bara emballaget som gått sönder), skulle det visa sig att den är skadad, kosmetiskt/funktionsmässigt så får du inte använda produkten mer än nödvändigt samt att du måste behålla allt emballage/packmaterial så att en besiktning kan utföras av den som handlägger skadeärendet. Skulle produkten ha en dold fraktskada så kontaktar du vår kundtjänst snarast, innan du skickar produkten.
Skulle det visa sig att det är produktionsfel på din produkt så kontaktar du oss inom skälig tid från det att du hämtat ut eller fått din vara levererad. Beroende på omfattning utav skada eller fel så byts produkten ut eller skickas in för service.
Kundtjänst: 031- 10 03 20
e-post: info@tele-ha.se
Ångerrätt vid distansköp
Om du av någon anledning skulle ångra ditt köp, så har du enligt lag en ångertid på 14-dagar från att du mottagit din försändelse. Detta gäller endast e-handel och inte i butik. Observera att en retur skall ske i originalförpackning och produkten bör vara oöppnad. Alla tillbehör och bruksanvisningar skall skickas med. Skulle varan inte vara komplett eller i nyskick så har vi rätt att dra av en skälig summa för att återställa produkten till sitt ursprungliga skick. Du som köpare får själv ombesörja frakten tillbaka till oss alternativt lämna in den till oss. Bifoga kvitto samt information om hur du vill ha pengarna återbetalda.
Vid returärenden tar du först kontakt med oss via telefon, e-post alternativt kommer in i butiken. Skicka inte in något utan att ha varit i kontakt med oss innan. Varan skickas tillbaka till:
Tele-Hå Ljud & Bildgallerian
Skanstorget 2
411 22 Göteborg
OBS! Tänk på att vi inte kan hämta paket på utlämningsställe utan paketet måste levereras till oss.
Öppet köp i butiken
Om du handlat en vara i vår butik i Göteborg så gäller inte ångerrätt eller öppet köp utan detta måste du komma överens med säljare vid köptillfälle. Vid retur skall förpackning vara obruten och återlämnad inom överenskommen tid. Originalkvitto krävs. Om det är fel på produkt vid uppackning har du oftast rätt till en ny vara eller kostnadsfri service utav den.
För ytterligare information, läs även om Service, Ångerrätt och Reklamationer under våra Allmänna köpvillkor.